با رشد صعودی ویروس «کووید ۱۹»، علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پایگاه‌های اورژانسی هم برای خدمت‌رسانی به مبتلایان راه‌اندازی شده است.

آمبولانس اورژانس

زینب زینال زاده: سال گذشته، ۱۰ پایگاه اورژانس در منطقه ۶ راه‌اندازی و با شیوع بیماری «کرونا» پایگاه بوستان «آفتاب» که خارج از بافت مسکونی در بزرگراه «کردستان» قرار دارد، به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.  
منطقه ۶ با داشتن نزدیک به ۴۰ بیمارستان فوق‌تخصصی و ۸۰ کلینیک درمانی، بیشترین مراکز درمانی کلانشهر تهران را در خود جای داده است. با شیوع بیماری کرونا و بستری شدن مبتلایان در بیمارستان‌هایی چون «امام خمینی»(ره)، «هاجر»، «فیروزگر» و «شریعتی»، رصد ورود و خروج شهروندان به این مراکز درمانی و فعالیت بوفه‌ها در آن با جدیت پیگیری می‌شود. «مهدی خسروانی»، رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه منطقه می‌گوید: «علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی، پایگاه اورژانس داخل بوستان آفتاب هم به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است تا پزشکان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان، خدمات مطلوبی به مبتلایان ارائه دهند. » او ادامه می‌دهد: «در این پایگاه ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس مستقر است که مأموریت حمل بیمار از منزل به بیمارستان، انتقال بیماران به مراکز دیالیز و ارائه خدمات به مبتلایان به کرونا در منزل را انجام می‌دهند. »


غربالگری در چادر
در بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، فیروزگر و شریعتی، علاوه بر بیماران مبتلا به کرونا، افراد دیگری هم برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند. بنابراین به گفته خسروانی، طرح «غربالگری»، پیش از ورود به بیمارستان‌ها انجام می‌شود: «برای این کار مقابل در ورودی چادری نصب شده است که افراد پیش از ورود به داخل بیمارستان، از سوی پزشکان ویزیت می‌شوند. در واقع این کار برای جلوگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا و شیوع آن در بخش‌های دیگر مراکز درمانی انجام می‌شود. »
مدیر ستاد بحران منطقه به مشارکت گروه مدافعان «سلامت رضوی» که وابسته به «آستان قدس رضوی» هستند، می‌گوید: «با همکاری این گروه، مواد غذایی، گان بیمارستانی، پاپوش و ماسک تهیه و در میان بیماران و کادر درمانی توزیع می‌شود. »

کد خبر 505215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha